معدن خبر: دومین تولیدکننده بزرگ فولاد JFE استیل ژاپن، نتایج عملیاتی و مالی خود را برای سه ماهه سوم و نه ماه سال مالی ۲۰۲۳ (۱ آوریل ۲۰۲۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳) در ۶ فوریه ۲۰۲۴ اعلام کرد.

به گزارش معدن خبر، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد JFE استیل ژاپن، نتایج عملیاتی و مالی خود را برای سه ماهه سوم و نه ماه سال مالی ۲۰۲۳ (۱ آوریل ۲۰۲۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳) در ۶ فوریه ۲۰۲۴ اعلام کرد.

تولید فولاد خام: تولید فولاد خام با ۳ درصد افزایش در سال به ۵٫۶۲ میلیون تن در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳ در مقابل ۵٫۴۸ میلیون تن در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ رسید. با این حال، این رقم در مقایسه با ۶٫۱۱ میلیون تن در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳، ۸ درصد کاهش یافت. تولید فولاد خام تلفیقی نیز با ۸ درصد کاهش به ۵٫۹۵ میلیون تن در مقایسه با ۶٫۴۷ میلیون تن در سه ماهه قبلی سال مالی ۲۰۲۳ رسید.

محموله‌های محصولات فولادی با ۳ درصد کاهش در سال به ۵٫۰۸ میلیون تن در مقایسه با ۵٫۲۵ میلیون تن در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۲ رسید. علاوه بر این، این رقم در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ در مقابل ۵٫۴۲ میلیون تن در سه ماهه دوم سال مالی ۲۳، ۶ درصد کاهش یافت.

درآمد سالانه ۷ درصد کاهش یافت و به ۹۱۵٫۶ میلیارد ین (۶٫۱۷ میلیارد دلار) در سه ماهه در مقابل ۹۸۶٫۹ ین (۶٫۶۵ میلیارد دلار) در مدت مشابه سال قبل رسید. با این حال، بر اساس آمار چهار ماهه، ۳ درصد در برابر ۹۴۸٫۶ میلیارد ین (۶٫۴۰ میلیارد دلار) در سه ماهه قبل کاهش یافت.

سود بخش در تجارت فولاد با ۱۲۱ درصد افزایش در سال به ۴۸٫۲ میلیارد ین (۰٫۳۲ میلیارد دلار) رسید. علاوه بر این، در مقایسه با ۵۴٫۷ میلیارد ین (۰٫۳۷ میلیارد دلار) در سه ماهه قبل، ۱۲ درصد در هر سال کاهش یافت.

نمای کلی بازار

علیرغم وجود سفارش های عقب افتاده و انگیزه تولید قوی در شرکت‌های خودروسازی، زنجیره تامین نیمه هادی‌ها نشانه‌هایی از بهبود تدریجی را نشان می‌دهد. این نشان دهنده یک بهبود متوسط در سطح تولید است که به طور بالقوه محدودیت‌های فعلی را کاهش می‌دهد.

کشتی‌سازی علیرغم چالش‌های بازار، عقب‌ماندگی را تضمین می‌کند و در حالی که افزایش هزینه‌های مواد و نیروی کار محدود چالش‌هایی را ایجاد می‌کند، این شرکت با موفقیت یک سفارش عقب‌افتاده دو ساله ایجاد کرده است و جریان ثابت کار را تضمین می‌کند. انتظار می رود این موقعیت قوی برای ۲تا۳ سال آینده ثابت بماند و ثبات و پتانسیل رشد را فراهم کند.

در حالی که ماشین‌آلات معدنی به دلیل قیمت بالای منابع تقاضای ثابتی دارند، بخش‌های ساخت و ساز و مهندسی عمران کاهش تقاضای خارجی را تجربه کردند که نیاز به نظارت دقیق دارد. در همین حال، ماشین‌آلات صنعتی نیازمند توجه دقیق هستند، زیرا افزایش نرخ‌های بهره و عدم قطعیت‌های اقتصادی، شرکت‌ها را به طور فزاینده‌ای در مورد سرمایه‌گذاری محتاط می‌کند.

پروژه‌های غیرمسکونی نیز در حالی که قبلاً قوی بودند در مقیاس بزرگ به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور مواد و کمبود کارگران با تاخیر مواجه شدند. این کندی به بازار مسکن نیز تسری پیدا می‌کند، جایی که شروع ساخت مسکن جدید متوقف شده است و پروژه‌های کوچک‌تر نیز کساد باقی می‌مانند.

چشم انداز

انتظار می‌رود سود بخش تجاری فولاد سال مالی ۲۰۲۳ علیرغم عدم احتساب موجودی، به ۲۰۵٫۰ میلیارد ین برسد. SW Steel در حال افزایش ظرفیت تولید فولاد خام خود است و تا مارس ۲۰۲۵ از ۲۸ میلیون تن به ۳۷ میلیون تن می رسد.

معدن نیوز