معدن خبر: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: کار تولیدکنندگان با رونق تولید و محصولات صادرات محور کمتر از میدان جهاد و جهادگری نیست.

به گزارش معدن خبر، سید نظام‌الدین موسوی امروز چهارشنبه در آیین گشایش سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت شوینده بهداشتی و سلولزی (۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت) اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند که این امر فقط شعار نیست، کار کارشناسی عظیمی و تمام مسایل کشور در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شعار سال انتخاب شود.

وی افزود: ما در حوزه‌هایی از جمله انرژی و مواد معدنی متمرکز شده‌ایم در حالی که صنایع ساخت محور منجر به افزایش اشتغال و صادرات می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رشد تولید و صادرات گفت: امروز به برکت پیشرفت صنعت دفاعی، بزرگ‌ترین ارتش‌های دنیا ما را تهدید می‌کنند؛ اما ما نمی‌ترسیم باید در همه حوزه‌ها و صنایع دیگر نیز به اقتدار برسیم، باید برد صادرات صنعتی به اندازه برد موشک‌ها باشد در این صورت است که می‌توانیم بازارهای منطقه را فتح و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی افزود: کارهای بزرگی در تنوع محصولات و کیفیت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی صورت گرفته است که با همت تولیدکنندگان این امر بسیار کم‌نظیر است.

موسوی تاکید کرد: ارتباطات خوبی بین کمیسیون‌ها و بخش تولید کشور وجود دارد که امیدواریم در حوزه تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری نیز وضعیت صنعت را توسعه ببخشیم.

مجلس شورای اسلامی در کنار تولید کنندگان است

در ادامه این مراسم، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در کنار تولیدکنندگان است: تولید اگر صادرات محور و دانش‌محور نباشد، رشد نخواهد کرد، بخش خصوصی باید از درون ساماندهی شود و کمک کند تا قوانین و مقررات تسهیل شود.

وی افزود: تولیدکنندگان باید از ظرفیت بازارهای جهانی استفاده کنند اکنون کشورمان بریکس، شانگها و اوراسیاست این بازارهای فرصت‌های ارتقای صادرات و تولید را فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش خصوصی با رشد تدریجی باید مطالبه‌گری قوی داشته باشد در همین راستا، مسوولان نیز نمی‌توانند کوتاهی کنند ضمن اینکه مجلس در خدمت بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته (ایران بیوتی) از ۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت در چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد.

  • منبع خبر : ایرنا