معدن خبر: صنعت داخلی فولاد نورد سرد کره جنوبی (CRC) نتایج متفاوتی را در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه سال گذشته تجربه کرد. بر اساس آخرین داده‌های انجمن آهن و فولاد کره، حجم صادرات نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که واردات به میزان قابل توجهی ۱۱۸.۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش معدن خبر، معدن خبرصنعت داخلی فولاد نورد سرد کره جنوبی (CRC) نتایج متفاوتی را در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه سال گذشته تجربه کرد. بر اساس آخرین داده‌های انجمن آهن و فولاد کره، حجم صادرات نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که واردات به میزان قابل توجهی ۱۱۸٫۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

چین بر هر دو طرف تجارت تسلط داشت و ۹۹ درصد واردات CRC و بخش قابل توجهی از صادرات را به خود اختصاص داد.

کاهش صادرات در بازارهای کلیدی

به طور کلی، صادرات CRC با ۹٫۹ درصد کاهش در سال گذشته به ۲۰۰۳۶۷ تن در ژانویه ۲۰۲۴ در مقایسه با ۲۲۲۳۱۵ تن در ژانویه ۲۰۲۳ کاهش یافت.

واردات به لطف چین افزایش یافت

واردات ورق فولاد نورد سرد شاهد با افزایش چشمگیر ۱۱۸٫۴ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۸۲۲۶ تن بود که تقریباً به طور کامل توسط چین هدایت می‌شد. واردات از چین ۹۹ درصد از کل واردات را به خود اختصاص داده است، یعنی ۱۸۰۷۸ تن که موقعیت برتر این کشور در بازار را برجسته می‌کند.

قیمت

متوسط قیمت وارداتی ورق سرد فولادی نسبت به ماه قبل کاهش جزئی داشت. با این حال، میانگین قیمت صادرات ۱۴ دلار در تن افزایش یافت که نشان دهنده بهبود بالقوه در سودآوری صادرات است.


چشم انداز

عملکرد ژانویه صنعت فولاد نورد سرد داخلی یک عملکرد مختلط بود. در حالی که صادرات کاهش یافت، واردات به لطف چین افزایش یافت. این روند حاکی از چالش‌های بالقوه برای تولیدکنندگان داخلی است که با واردات ارزان‌تر رقابت می‌کنند.

 

معدن نیوز