معدن خبر: با شروع سال جدید گروه های لیدر بازار سرمایه از جمله فلزات اساسی و کانی های فلزی همگی شرایط مثبتی را تجربه کردند.

به گزارش معدن خبر،  در اولین روزهای کاری سال ۱۴۰۳ شاخص بورس با صعود ۲۷ هزار واحدی و یک جهش معنا دار همراه شد و مجددا کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پس گرفت. این روند درادامه روزهای بین تعطیلی عید نوروز ادامه داشت تا اینکه در هفته جاری شرایط به گونه ای پیش رفت که بازار با شوک منفی روبرو شد.
نمادهای اصلی از جمله فلزی نیز بعد از حمله تروریستی به کونسولگری ایران در سوریه، روز سه شنبه با عقب گرد و رنج منفی روبرو شدند.
از آن جایی که فلزات اساسی از جمله گروه های بسیار تاثیرگذار بر بورس ایران است باید منتظر ماند و دید سیاست های کلی دولت و سازمان بورس این گروه را به کدام سمت و سو می برد. اما آنچه مشخص است این موضوع است که در سال ۱۴۰۳ درآمدهای ارزی دولت ناشی از صادرات نفت افزایش نیابد و به دلیل افزایش انتظارات تورمی و نیاز به ارز بیشتر بعید نیست دولت برای عرضه ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و فلزی معدنی مشوق های بیشتری در نظر بگیرد. از جمله این مشوق ها می تواند نزدیک کردن نرخ ارز نیمایی به دلار آزاد باشد.
در بازار امروز – چهارشنبه ۱۵ فروردین – سهم های فلزی روند نوسانی و متفاوت از یکدیگر را تا اینجای کار سپری کرده اند. نماد ذوب با رشد منفی ۰.۷۵ درصدی، نماد فملی با رشد ۱.۷۵، فصبا با رشد مثبت ۰.۵۹، فسرب با رشد منفی ۲.۸ درصدی و فخاس با رشد مثبت ۱.۸۰ درصدی همراه شدند.
در گروه کانه های فلزی نیز ومعادن با رشد منفی ۰.۹۱ درصدی، کچاد با رشد منفی ۰.۲۳ درصدی و تاصیکو و کگهر به ترتیب با رشد ۳.۲۳ درصدی ۱.۹۳ درصدی روبرو شدند.