معدن خبر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی نمایندگان مجلس برای وارد کردن کالاها به لیست کالاهای مشابه تولید داخل به ما فشار می‌آورند.

به گزارش معدن خبر، رضا محتشمی‌پور در گفت‌وگویی افزود: در برخی زنجیره ها مثل فولاد، می دانیم صادرات کنسانتره آسیب رسان است و چنین چیزی را دنبال نمی کنیم.
وی تاکید کرد: باید از بحث «کارتابل فنی» به سمت وضع عوارض برویم، یعنی اگر نمی خواهیم کالا یا محصولی صادر شود، آن را در بحث عوارض ببینیم.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: هیچ قاعده ای در حوزه معادن و صنایع معدنی، فسادزاتر از کارتابل فنی نیست و به شدت آسیب رسان است و به بخش خصوصی نیز آسیب می زند.
وی با بیان اینکه «نمی دانم پشتوانه قانونی کارتابل فنی چیست»، اضافه کرد: در عین حال، این مساله به کرات از سوی نمایندگان مجلس از ما مطالبه می شود و بیشترین فشار بر روی ما از سوی وکلای ملت بر بردن یا درآوردن کالاها از کارتابل فنی است و حتی وقتی تمکین نکردیم دستور وزیر صمت را به این منظور گرفتند!
محتشمی پور همچنین اظهار داشت: گاهی موارد دیده شده که شرکتی می گوید «فلان قدر می گیرم تا نامه بزنم که فلان کالا ساخت داخل ندارد»، این در حالی است که ما خودمان نسبت به این قضیه مطلع هستیم!

 

 

معدن ۲۴