معدن خبر: شاخص بازار سرمایه با افزایش قابل‌توجه بیش از ۳۲ هزار واحدی، به رقم دو میلیون و ۱۷۲ هزار واحد رسید.

به گزارش معدن خبر، ، بازار سرمایه در پنج روز اخیر با رشدهای قابل‌توجهی مواجه شده است. پس از افت نسبی روز گذشته بورس، شاخص کل افزایش چشمگیر ۳۲ هزار و ۶۳ واحدی را تجربه کرد و به عدد دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۲۸ واحد رسید. بدین ترتیب بازار سرمایه تا رسیدن به مقاومت ۲.۲ میلیون واحد، تنها چند قدم در پیش دارد.

شاخص هم‌وزن نیز سه هزار و ۹۷۳ واحد افزایش پیدا کرد و به عدد ۷۳۹ هزار و ۷۵۶ واحد رسید. تعداد معاملات بیش از ۴۵۱ هزار فقره بود که ارزش آن به ۹ هزار و چهار میلیارد تومان رسید.

«فولاد»، «شپنا»، «شبندر» و «شتران»، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین «خودرو»، «شپنا»، «خگستر» و «شبندر»، از جمله نمادهای پرتراکنش بورس بودند.

امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه شاخص کل فرابورس ایران نیز با رشد ۱۴۷ واحدی، به رقم ۲۵ هزار و ۱۸۷ واحد رسید. در این بازار بیش از ۲۳۲ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار میلیارد تومان انجام شد.

«بپاس»، «هرمز»، «آریا» و «فرز»، از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بودند که همگی سبز شدند؛ ضمن اینکه «آردینه»، «بیوتیک»، «فنر» و «خاور»، از جمله نمادهای پرتراکنش بودند که مثبت به کار خود پایان دادند.

 

 

 

 

فلزات ایسنا