معدن خبر: در بازار زغال سنگ حرارتی آسیا، قیمت‌ها در بحبوحه کاهش تقاضا از سوی تولیدکنندگان آهن اسفنجی ثابت ماند. قیمت زغال سنگ RB۳ (۴۸۰۰ NAR) در بندر گانگاوارام به ۷۸۰۰ روپیه در هر تن کاهش یافت. علاوه بر این، قیمت‌ها ۸۰۰ INR به ازای هرتن در مقایسه با INR ۸۲۰۰ در ژانویه ۲۰۲۴ کاهش یافت.

به گزارش معدن خبر، در بازار زغال سنگ حرارتی آسیا، قیمت‌ها در بحبوحه کاهش تقاضا از سوی تولیدکنندگان آهن اسفنجی ثابت ماند. قیمت زغال سنگ RB3 (4800 NAR) در بندر گانگاوارام به ۷۸۰۰ روپیه در هر تن کاهش یافت. علاوه بر این، قیمت‌ها ۸۰۰ INR  به ازای هرتن در مقایسه با INR 8200 در ژانویه ۲۰۲۴ کاهش یافت.

در بازار هند عرضه به اندازه کافی وجود دارد و به واردکنندگان این امکان را می‌دهد تا با ذخایر فراوان زغال‌سنگ، قیمت‌های پایین‌تری را تضمین کنند. آفریقای جنوبی با کاهش تقاضا از سوی بخش آهن اسفنجی هند مواجه است. با وجود این، عرضه داخلی تقاضای هند را تامین و ثبات در بازار را حفظ می‌کند.

معدنچی دولتی Coal India Ltd (CIL) به عملکرد قوی خود از نظر تولید در ژانویه ادامه داد. تولید CIL با ۹٫۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۷۸٫۴ میلیون تن در ژانویه ۲۰۲۴ در مقابل ۷۱٫۹ میلیون تن در ژانویه ۲۰۲۳ رسید.

صادرات زغال سنگ آفریقای جنوبی

صادرات زغال سنگ آفریقای جنوبی به هند در ژانویه به ۱٫۹۲ میلیون تن رسید که ۳۹ درصد کاهش در مقایسه با ۳٫۱۷ میلیون تن در دسامبر ۲۰۲۳ داشت. فعالیت خرید برای زغال سنگ آفریقای جنوبی محدود بود که ناشی از انتظارات کاهش بیشتر قیمت در میان تقاضای ضعیف بود.

بازار منعکس‌کننده کاهش فعالیت صنعتی است که منجر به کاهش مصرف و محدود شدن تجارت می‌شود. فعالان بازار به یک جو محتاطانه اشاره کردند که نشان دهنده تردید در بین خریداران است زیرا آنها در انتظار شرایط قیمت‌گذاری مطلوب‌تری هستند.

قیمت آهن اسفنجی

قیمت آهن اسفنجی در ۱۰ فوریه به دلیل علاقه خرید محدود در بازار نقدی، ۱۰۰ INR در هر تن کاهش یافت و به ۲۶۳۰۰ INR در هر تن exw Raipur رسید.

به نظر می رسد نگرش محتاطانه خریداران به همراه کاهش مستمر قیمت‌ها بر تصمیمات خرید تأثیر گذاشته است و در نتیجه فعالیت بازار در طول هفته خاموش می‌شود.

قیمت آفریقای جنوبی

به گفته منابع، قیمت زغال سنگ RB3 (4800 NAR) بدون تغییر باقی مانده است و در حال حاضر ۶۳ دلار در هر تن فوب است. به طور مشابه، RB2 (5500 NAR) در مدت زمان کوتاه ثابت ماند و در حال حاضر ۷۷ دلار به ازای هر تن FOB ارزیابی می‌شود.

چشم انداز

پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های واردات زغال سنگ حرارتی آفریقای جنوبی عمدتاً به دلیل اختلاف گسترده پیشنهادات و تقاضای ضعیف تولیدکنندگان آهن اسفنجی کاهش یابد زیرا فعالان بازار همچنان در حاشیه باقی می‌مانند. علاوه بر این، عرضه داخلی قوی در هند همچنان تقاضای محلی را برآورده می‌کند و فشار بالقوه‌ای را بر قیمت زغال سنگ آفریقای جنوبی وارد می‌کند.

 

معدن نیوز